Názov školy | Základná škola |
Adresa školy | Bezručova 66, 911 01 Trenčín |
Telefón | +421 32 6521472 |
sestka@zsbezrucatn.edu.sk | |
Zriaďovateľ | Mesto Trenčín |
Primátor mesta: Mgr. Richard Rybníček | |
Adresa: Mierové námestie 2 | |
911 64 Trenčín | |
IČO : 00312037 | |
DIČ : 2021079995 |
Priezvisko, meno | Telefón | Služ. mobil | ||
---|---|---|---|---|
Riaditeľ | Mgr. Ivan Pavlík | +421 32 6529935 | 0902911094 | sestka@zsbezrucatn.edu.sk |
ZRŠ | Mgr. Anna Gemerová | 421 32 6521472 | bezrucovazastup@centrum.sk | |
ZRŠ | Mgr. Bohdana Mojžišová | 421 32 6521472 | bezrucovazastup@centrum.sk | |
ZRŠ | Ing. Zuzana Virguš | 421 32 6521472 | 0911051053 | ekonombezrucova@centrum.sk |
Titl., priezvisko, meno | Kontakt | |
---|---|---|
predseda | PaedDr. Oľga Šmatláková | |
pedagogickí zamestnanci | Mgr. Martina Čudajová | |
ostatní zamestnanci | Mgr. Natália Compeľová | |
zástupcovia rodičov | Ing. Dušan Jasečko | |
Jaroslav Štúlrajter | ||
JUDr. Júlia Kudláčová | ||
Ludovít Kraus | ||
zástupca zriaďovateľa | Ing. Michal Urbánek | |
Ing. Richard Ščepko | ||
JUDr. Ján Kanaba | ||
Eva Struhárová |
Rozhodovacie konanie:
Výkon štátnej správy v prvom stupni podľa §5 ods. 3 zákona č. 59602003 Z.z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zmien a doplnkov.
Počet vydaných rozhodnutí podľa §5 ods.:
Základná škola |
3a |
3b |
3c |
3d |
3e |
|
3g |
3h |
3i |
3j |
3k |
3l |
3m |
3n |
Bezručova |
85 |
12 |
|
|
7 |
5 |
33 |
12 |
|
|
|
|
|
|
Legenda:
Riaditeľ rozhoduje o:
3a – prijatí žiaka do školy,
3b – odklade začiatku povinnej školskej dochádzky žiaka,
3c – dodatočnom odložení povinnej školskej dochádzky,
3d – oslobodení od povinnosti žiaka dochádzať do školy,
3e – oslobodení žiaka od vzdelávania sa v jednotlivých vyučovacích predmetoch alebo ich
častí,
3g – uložení výchovných opatrení,
3h – povolení vykonať komisionálnu skúšku,
3i – povolení vykonať komisionálnu skúšku z jednotlivých vyučovacích predmetoch aj
uchádzačovi, ktorý nie je žiakom školy,
3j – určení príspevku zákonného zástupcu žiaka na čiastočnú úhradu nákladov za
starostlivosť poskytovanú žiakovi v škole a školskom zariadení,
3k – individuálnom vzdelávaní,
3l – vzdelávaní žiaka v školách zriadených iným štátom na území SR so súhlasom
zastupiteľského úradu iného štátu,
3m – individuálnom vzdelávaní žiaka v zahraničí,
3n – umožnení štúdiu žiaka podľa individuálneho učebného plánu,
Rada rodičov :
Rada rodičov je zložená z volených zástupcov jednotlivých tried.
predseda : Ing. Dušan Jasečko
podpredseda: JUDr. Tatiana Koudělková
pokladník: Daniela Lukačková
Pedagogická rada :
Pedagogická rada je zložená zo všetkých pedagogických zamestnancov školy.
Rada žiakov:
Rada žiakov pri škole funguje dlhoročne, skladá sa z volených zástupcov tried ročníkov 4. až 9.
Rada žiakov mala dvoch volených zástupcov v Mestskej žiackej rade.
Predmetové komisie a metodické združenia:
Predmetové komisie a metodické združenia pracovali podľa vopred schváleného plánu práce a uskutočnili sa všetky naplánované zasadnutia PK a MZ. Výchovno-vzdelávací proces sa realizoval podľa schválených tematických výchovno-vzdelávacích plánov. Jednotlivé PK a MZ priebežne plnili úlohy ŠkVP.
Pozitívne hodnotíme zvýšené úsilie zaraďovať do vyučovania aj digitálne technológie a teda prácu s IKT. Tiež je potrebné oceniť pestrosť v organizácii vyuč. procesu - vyučovanie v hudobnej miestnosti, v spoločenskej miestnosti, prírodovednej učebni a v jazykových učebniach, vonku i v netradičných priestoroch ako napríklad galéria či knižnica.. Kvalitný športový areál výrazným spôsobom napomáha k zvyšeniu kvality vyučovania telesnej výchovy ale tiež času žiakov, ktorý trávia v ŠKD.
Názov MZ a PK | Vedúci | Zastúpenie predmetov | Poznámka |
---|---|---|---|
PK jazyky | Mgr. Ivana Pomajbová | ANJ,NEJ,RUJ,SJL | |
PK dejepis a výchovy | Ing.Mgr.Jana Kyselicová | HUV,VYV,TSV,ETV,OBN,VUM | |
PK prírodovedné predmety | Mgr. Liliana Kiššová | MAT,FYZ,CHE,BIO,GEG,TEH,SEE,INF,NBV | |
MZ I.stupeň | Mgr. Tatiana Vancová | Primárne vzdelávanie | |
MZ ŠKD | Mgr. Anna Kollerová | Školský klub detí |
Počet žiakov školy: 457
Počet tried: 22
Podrobnejšie informácie:
Ročník: | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | Spolu |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
počet tried | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 22 |
počet žiakov | 62 | 65 | 47 | 59 | 62 | 46 | 42 | 40 | 34 | 457 |
z toho ŠVVP | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 6 | ||||
z toho v ŠKD | 55 | 63 | 41 | 46 | 205 |
Počet zapísaných prvákov k 30.6.2015: 74 / počet dievčat 36
Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2015: 63 / počet dievčat 31
Počet detí s odloženou školskou dochádzkou: 12 / počet dievčat 5
Na začiatku šk.roka a v jeho priebehu bolo do vyšších ročníkov prijatých 10 žiakov
Ukončenie školskej dochádzky na ZŠ k 30.6.2016
V tomto školskom roku ukončili školskú dochádzku v našej škole :
5. ročnik: 11 žiakov
8. ročník: 4 žiaci
9.rročník: 34 žiakov absolvovalo nižšie stredné vydelanie
Gym. 8.roč. | Gym.5.roč. | Gym .4.roč. | SOŠ 5.ročná | OA | SOŠ s maturitou | SOŠ 3.ročné | Spolu | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prijatí | 9 | 3 | 14 | 3 | 2 | 12 | 2 | 45 |
Trieda | ANJ | BIO | DEJ | ETV | FYZ | GEG | HUV | CHEM | IFV | INF | MAT | NBV | NEJ | OBN | PVC |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I.A | 1 | 1 | 1 | 1,06 | 1 | ||||||||||
I.B | 1 | 1 | 1 | 1,06 | 1 | ||||||||||
I.C | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
II.A | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
II.B | 1,1 | 1 | 1 | 1 | 1,14 | 1 | |||||||||
II.C | 1,05 | 1 | 1 | 1 | 1,09 | 1 | |||||||||
III.A | 1,36 | 1 | 1 | 1 | 1,16 | 1 | |||||||||
III.B | 1,27 | 1 | 1 | 1 | 1,41 | 1 | |||||||||
IV.A | 1,25 | 1 | 1 | 1 | 1,19 | 1 | 1 | ||||||||
IV.B | 1,4 | 1 | 1,05 | 1 | 1,3 | 1 | 1 | ||||||||
IV.C | 1,35 | 1 | 1 | 1 | 1,45 | 1 | 1 | ||||||||
V.A | 2 | 1,71 | 1,76 | 1 | 1,29 | 1 | 1 | 1,59 | 1 | ||||||
V.B | 1,5 | 1,18 | 1,32 | 1 | 1,27 | 1 | 1 | 1,36 | 1 | ||||||
V.C | 1,55 | 1,36 | 1,22 | 1 | 1,27 | 1 | 1 | 1,23 | 1 | ||||||
VI.A | 1,76 | 1,72 | 1,44 | 1 | 1,8 | 1,28 | 1 | 1,12 | 1 | 1,92 | 1 | 1,56 | 1,16 | ||
VI.B | 1,7 | 2,1 | 1,6 | 1 | 1,75 | 1,4 | 1 | 1,2 | 1 | 2,2 | 1 | 2,2 | 1,1 | ||
VII.A | 2 | 1,86 | 1,71 | 1 | 1,38 | 1,76 | 1 | 1,71 | 1 | 1,95 | 1 | 2,36 | 1,43 | ||
VII.B | 1,86 | 1,86 | 1,67 | 1 | 1,81 | 1,9 | 1 | 1,86 | 1 | 1,95 | 1 | 1,69 | 1,29 | ||
VIII.A | 1,78 | 2,06 | 1,44 | 1 | 1,56 | 1,17 | 2,28 | 1,06 | 1,67 | 1 | 2 | 1,06 | |||
VIII.B | 2,38 | 2,29 | 1,76 | 1 | 2,1 | 1,67 | 2,14 | 1 | 2,38 | 1 | 2,11 | 1,24 | |||
IX.A | 2,56 | 2,11 | 1,68 | 1,1 | 1,56 | 1,39 | 1,67 | 1 | 2,33 | 1 | 2,89 | 1,11 | |||
IX.B | 1,6 | 2,2 | 1,87 | 1,33 | 1,8 | 1,67 | 1,93 | 1 | 2,53 | 1 | 2,3 | 1,47 |
Trieda | PDA | PVO | RUJ | SJL | SJL NP | SPR | SEE | THD | TSV | TEV | VLA | VUM | VYV |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I.A | 1 | 1,18 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
I.B | 1 | 1,05 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
I.C | 1 | 1,09 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
II.A | 1 | 1,1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
II.B | 1 | 1,24 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
II.C | 1 | 1,18 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
III.A | 1,16 | 1,52 | 1 | 1 | 1,48 | 1 | |||||||
III.B | 1,18 | 1,36 | 1 | 1 | 1,09 | 1 | |||||||
IV.A | 1,13 | 1,82 | 1 | 1 | 1,35 | 1 | |||||||
IV.B | 1,25 | 1,55 | 1 | 1 | 1,3 | 1 | |||||||
IV.C | 1,15 | 1,65 | 1 | 1 | 1,5 | 1 | |||||||
V.A | 2,35 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
V.B | 1,55 | 1 | 1 | 1,05 | 1 | ||||||||
V.C | 2,13 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
VI.A | 1,8 | 1 | 1,08 | 1 | |||||||||
VI.B | 2,3 | 1 | 1,1 | 1 | |||||||||
VII.A | 1,71 | 2,19 | 1 | 1 | 1 | 1,19 | 1 | ||||||
VII.B | 2,13 | 2,05 | 1 | 1 | 1 | 1,14 | 1 | ||||||
VIII.A | 1,6 | 2,22 | 1 | 1,06 | 1 | 1,06 | 1,33 | ||||||
VIII.B | 2,17 | 2,62 | 1 | 1,14 | 1 | 1,25 | 1,33 | ||||||
IX.A | 2,11 | 2,84 | 1 | 1,06 | 1,11 | ||||||||
IX.B | 2,8 | 2,8 | 1 | 1,27 | 1,53 |
Trieda | Počet | Prospeli | Neprospeli | Neklasifikovaní |
---|---|---|---|---|
I.A | 18 | 16 | 0 | 2 |
I.B | 20 | 18 | 0 | 2 |
I.C | 22 | 20 | 0 | 2 |
II.A | 21 | 20 | 0 | 1 |
II.B | 22 | 21 | 0 | 1 |
II.C | 23 | 22 | 0 | 1 |
III.A | 25 | 25 | 0 | 0 |
III.B | 22 | 22 | 0 | 0 |
IV.A | 19 | 16 | 0 | 3 |
IV.B | 20 | 20 | 0 | 0 |
IV.C | 21 | 20 | 0 | 1 |
V.A | 17 | 17 | 0 | 0 |
V.B | 22 | 22 | 0 | 0 |
V.C | 23 | 22 | 0 | 1 |
VI.A | 25 | 25 | 0 | 0 |
VI.B | 21 | 20 | 0 | 1 |
VII.A | 21 | 21 | 0 | 0 |
VII.B | 21 | 21 | 0 | 0 |
VIII.A | 18 | 18 | 0 | 0 |
VIII.B | 22 | 21 | 0 | 1 |
IX.A | 19 | 18 | 0 | 1 |
IX.B | 15 | 15 | 0 | 0 |
Trieda | Počet | Zamešk. hod. | Zam. na žiaka | Ospravedlnené | Ospr. na žiaka | Neospravedlnené | Neosp. na žiaka |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I.A | 18 | 796 | 44,22 | 796 | 44,22 | 0 | 0,00 |
I.B | 20 | 819 | 40,95 | 819 | 40,95 | 0 | 0,00 |
I.C | 22 | 657 | 29,86 | 657 | 29,86 | 0 | 0,00 |
II.A | 21 | 764 | 36,38 | 764 | 36,38 | 0 | 0,00 |
II.B | 22 | 1010 | 45,91 | 1010 | 45,91 | 0 | 0,00 |
II.C | 23 | 893 | 38,83 | 893 | 38,83 | 0 | 0,00 |
III.A | 25 | 1492 | 59,68 | 1492 | 59,68 | 0 | 0,00 |
III.B | 22 | 1836 | 83,45 | 1836 | 83,45 | 0 | 0,00 |
IV.A | 19 | 1169 | 61,53 | 1169 | 61,53 | 0 | 0,00 |
IV.B | 20 | 1117 | 55,85 | 1117 | 55,85 | 0 | 0,00 |
IV.C | 21 | 1403 | 66,81 | 1403 | 66,81 | 0 | 0,00 |
V.A | 17 | 735 | 43,24 | 735 | 43,24 | 0 | 0,00 |
V.B | 22 | 1276 | 58,00 | 1276 | 58,00 | 0 | 0,00 |
V.C | 23 | 1362 | 59,22 | 1362 | 59,22 | 0 | 0,00 |
VI.A | 25 | 1539 | 61,56 | 1539 | 61,56 | 0 | 0,00 |
VI.B | 21 | 1107 | 52,71 | 1107 | 52,71 | 0 | 0,00 |
VII.A | 21 | 1643 | 78,24 | 1643 | 78,24 | 0 | 0,00 |
VII.B | 21 | 1177 | 56,05 | 1177 | 56,05 | 0 | 0,00 |
VIII.A | 18 | 1216 | 67,56 | 1216 | 67,56 | 0 | 0,00 |
VIII.B | 22 | 873 | 39,68 | 873 | 39,68 | 0 | 0,00 |
IX.A | 19 | 1169 | 61,53 | 1163 | 61,21 | 6 | 0,32 |
IX.B | 15 | 1656 | 110,40 | 1656 | 110,40 | 0 | 0,00 |
Názov | Počet žiakov | Úspešnosť v % | Priemerná percentuálna úspešnosť v rámci SR |
---|---|---|---|
Monitor SJL | 33 | 66,4 % | 62,6 % |
Monitor MAT | 33 | 56,4 % | 52,8 % |
Práca so žiakmi so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami :
Zabezpečiť v rámci možností čo najlepšie podmienky na prácu so žiakmi so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, využívať kvality odborných zamestnancov, asistentov učiteľa a sociálneho pedagóga. Zabezpečiť čo najefektívnejšiu spoluprácu asistentov učiteľa a sociálneho pedagóga a výchovného poradcu s poradenskými zariadeniami.
Pri práci a hodnotení žiakov s poruchami učenia dôsledne postupovať podľa usmernení v POP, ako aj podľa usmernení poradenských zariadení. Snažiť sa zabezpečiť finančné zdroje na nákup špecializovaných pomôcok pre žiakov so ŠVVP.
Učebný variant | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | Spolu |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Počet tried v ročníku | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 22 |
Cudzie jazyky 1.-9. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 22 |
pre školský rok
2015/2016
vzdelávacia oblasť |
vyučovací predmet |
ročník primárne vzdelávanie |
ročník nižšie stredné vzdelávanie | |||||||||
1. |
2. |
3. |
4. |
∑ |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
∑ | ||
Jazyk a komunikácia |
slovenský jazyk a literatúra |
9 |
8 |
7 |
7 |
31 |
5 |
5 |
4 |
5 |
5 |
24 |
anglický jazyk |
|
|
3 |
3 |
6 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
15 | |
Matematika a práca s informáciami |
matematika |
4 |
4 |
4 |
4 |
16 |
4 |
4 |
4 |
4 |
5 |
21 |
informatika |
|
|
1 |
1 |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
4 | |
Človek a príroda |
prvouka |
1 |
2 |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
prírodoveda |
|
|
1 |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
| |
fyzika |
|
|
|
|
|
|
2 |
1 |
2 |
1 |
6 | |
chémia |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
1 |
5 | |
biológia |
|
|
|
|
|
2 |
1 |
2 |
1 |
1 |
7 | |
Človek a spoločnosť |
vlastiveda |
|
|
1 |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
dejepis |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
6 | |
geografia |
|
|
|
|
|
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
6 | |
občianska náuka |
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
4 | |
Človek a hodnoty |
etická výchova/náboženská výchova/náboženstvo |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
5 |
Človek a svet práce |
pracovné vyučovanie |
|
|
1 |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
technika |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
5 | |
Umenie a kultúra |
hudobná výchova |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
4 |
výtvarná výchova |
2 |
2 |
1 |
1 |
6 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
5 | |
Zdravie a pohyb |
telesná a športová výchova |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
10 |
|
základ |
20 |
20 |
23 |
25 |
88 |
24 |
25 |
26 |
27 |
25 |
127 |
|
voliteľné (disponibilné) hodiny |
2 |
3 |
2 |
1 |
8 |
3 |
4 |
4 |
3 |
5 |
19 |
|
spolu |
22 |
23 |
25 |
26 |
96 |
27 |
29 |
30 |
30 |
30 |
146 |
Poznámky
1.
Rozdelenie tried na
skupiny a zriaďovanie skupín
sa uskutočňuje v
zmysle vyhlášky MŠ
SR č. 320/2008 Z. z. o
základnej škole v znení vyhlášky MŠVVaŠ SR č. 224/2011 Z. z. podľa podmienok školy. Vo vyučovacích
predmetoch vzdelávacej oblasti Človek a príroda sa rozdelenie žiakov odporúča pri tých
témach, kde sa vyžaduje nadobúdanie a overovanie praktických zručností
žiakov.
2.
Vo vyučovacom predmete technika riaditeľ školy zohľadní personálno-odborné a
materiálno- technické
podmienky školy tak,
aby v každom ročníku boli
zastúpené témy tematických celkov Technika a Ekonomika
domácnosti.
3.
Voliteľné (disponibilné) hodiny použije škola na dotvorenie školského
vzdelávacieho programu. Voliteľné
(disponibilné) hodiny je možné využiť
na:
a.
vyučovacie predmety, ktoré rozširujú a prehlbujú obsah predmetov
zaradených do štátneho
vzdelávacieho
programu;
b.
vyučovacie predmety, ktoré si
škola sama zvolí
a sama si
pripraví ich obsah, vrátane predmetov vytvárajúcich
profiláciu školy a experimentálne overených
inovačných programov zavedených do vyučovacej praxe;
c.
vyučovacie predmety, ktorých obsah
je doplnením vyučovacieho predmetu pre
žiakov so špeciálnymi
výchovno-vzdelávacími potrebami, ktorí nemôžu napredovať v rámci bežných vyučovacích hodín a ktorí
postupujú podľa individuálnych vzdelávacích programov;
d.
špecifické vyučovacie predmety pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími
potrebami.
4.
Ak má škola
vhodné podmienky na
vyučovanie predmetu telesná a
športová výchova, využije voliteľné (disponibilné) hodiny v
primárnom vzdelávaní na posilnenie uvedeného predmetu.
5.
Škola je povinná z rámca voliteľných hodín ponúknuť žiakom 7. – 9.
ročníka ako druhý cudzí jazyk jeden
z jazykov: francúzsky jazyk, nemecký jazyk, ruský jazyk, španielsky jazyk, taliansky jazyk podľa možností školy a
záujmu žiakov, a to najmenej 2 vyučovacie hodiny týždenne.
6.
Škola môže poskytovať vzdelávanie v rámci primárneho vzdelávania aj v
nultom ročníku. Celkový týždenný
počet vyučovacích hodín v nultom ročníku je 22 hodín. Učebný plán a učebné osnovy pre nultý ročník vypracuje
škola podľa potrieb a rozvojových možností
konkrétnej skupiny žiakov, vychádzajúc zo štátnych vzdelávacích programov
pre predprimárne vzdelávanie a primárne vzdelávanie.
7.
Škola môže pri tvorbe školského vzdelávacieho programu rozdeliť hodinové dotácie a vzdelávacie štandardy na
celý stupeň vzdelávania pri zachovaní postupnosti jednotlivých vzdelávacích štandardov a
celkového počtu vyučovacích hodín jednotlivých vyučovacích predmetov za predpokladu, že
zachová ich vnútornú logickú štruktúru a zásadu veku
primeranosti.
8.
Pri prestupe žiaka prijímajúca škola v prípade zistených odlišností
zohľadní žiakovi ich kompenzáciu
spravidla v priebehu jedného školského
roku.
9.
Športové triedy majú
navýšenú hodinovú dotáciu vo
všetkých ročníkoch o
3 hodiny na
predmet športová
príprava.
10. Škola môže po prerokovaní v rade školy v školskom vzdelávacom programe stanoviť vyšší celkový počet hodín, najviac však na 108 hodín na 1. stupni a na 161 hodín na 2. stupni. Ak sa škola rozhodne zvýšiť počet hodín, tieto sú financované z vlastných zdrojov.
11.
Podľa tohto rámcového učebného plánu
sa vzdelávajú aj
žiaci so zdravotným znevýhodnením, ktorí sú v triede
začlenení v rámci školskej integrácie, a to s uplatnením špecifík podľa
bodu 7.1. Výchova a vzdelávanie
žiakov so zdravotným
znevýhodnením.
Schválilo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej
republiky dňa 6. 2. 2015 pod číslom
2015-5130/1760:1-10A0 ako súčasť Štátneho vzdelávacieho programu pre základné školy s platnosťou od 1.
9.
2015.
Počet tried | Počet žiakov | Počet individ. integrovaných | |
---|---|---|---|
Prvého ročníka | 3 | 62 | |
Bežných tried | 19 | 395 | 6 |
Spolu | 22 | 457 | 6 |
Zamestnanci:
Počty pedagogických zamestnancov:
Základná škola |
Fyzický stav |
Prepočítaný stav |
Asistenti |
Odborní zamestnanci |
Vychovávatelia ŠKD/prepočítaný stav |
Bezručova |
30 |
28,95 |
2 |
0,4 |
7 fyz./ 5,8 úväzku |
Kvalifikovanosť pedagogických zamestnancov:
Základná škola |
bez kvalifikačnej skúšky |
s I. kvalifikačnou skúškou |
s II. kvalifikačnou skúškou |
so 6% kreditovým príplatkom |
s 12% kreditovým príplatkom |
Bezručova |
17,69 |
6 |
5 |
6,87 |
11 |
Počty nepedagogických zamestnancov:
|
Základná škola |
Školská jedáleň | ||
Fyzický stav |
Prepočítaný stav |
Fyzický stav |
Prepočítaný stav | |
Bezručova |
6 |
6 |
7 |
7 |
Odbornosť vyučovania vyjadrená v % :
Základná škola |
1.- 4. ročník |
5. - 9. ročník |
1. – 9. ročník |
ŠKD |
Bezručova |
92,31 |
100 |
96,16 |
100 |
Odbornosť vyučovania cudzích jazykov vyjadrená v % :
Cudzí jazyk Základná škola |
Anglický |
Nemecký |
Ruský |
|
|
Bezručova |
100 |
75 |
100 |
|
|
Trieda | Predmet | Počet hodín týždenne |
---|---|---|
6.A | NEJ | 2 |
6.B | NEJ | 2 |
7.B | NEJ | 2 |
8.B | NEJ | 2 |
Vzdelávanie zamestnancov
Pre potreby školy je dôležité neustále zlepšovať kvalifikovanosť pedagógov. V súčasnosti je zo strany učiteľov pretrváva záujem o zvyšovanie kvalifikácie v oblasti komunikácie a zlepšovanie aktuálneho stavu vedomostí v prierezových témach.
Vedenie školy podporuje ďalšie vzdelávanie pedagógov v štúdiu nových moderných trendov vo vyučovaní. Dôležité bude vzdelávanie v oblasti psychológie, pedagogiky, v osobnostnej a sociálnej výchove.
Cieľom je aj vzdelávanie vedúcich pedagogických zamestnancov v kariérových pozíciách vedúcich PK, MZ, výchovného poradenstva a jednotlivých koordinátorov.
Vzdelávajú sa na základe jednotlivých ponúk MPC, ŠPÚ, SŠÚ a tiež samoštúdiom.
V škole pôsobia učitelia - odborníci a nadšenci. Každý pedagóg už dávno pochopil, že ak chceme poskytovať žiakom informácie a vedomosti modernou formou, musíme v prvom rade začať od seba, Je potrebné používať netradičné metódy, zlepšovať kvalitu výučby v prvom rade vlastným vzdelávaním. Využívať špecifické a účelné učebné formy. Učitelia sa musia vzdelávať ak chcú učiť a sprostredkovávať poznatky moderným a aktuálnym spôsobom. Súčasný systém však nerieši mnohé otázky denného života školy, a tak ku svojej odbornosti musí pridať každý niečo naviac. V škole pôsobí výchovný poradca, sociálny pedagóg a tiež asistenti učiteľa.
Plán
vzdelávania
Mgr. Marta Vaculková - 1. Príprava na prvú atestáciu – kont. vzd.
2. Cesta k emociálnej zrelosti cez porozumenie sebe samému a
skvalitnenie kľúčových kompetencií - inovačné
3. Tvorba a rozvoj pozitívnej klímy v triede – aktualizačné
4. Riešenie konfliktnýc situácií v školách a šk. zariadeniach –
aktualizačné.
5. Program rozvoja osobnosti žiaka so zameraním na drog.
prevenciu - aktualizačné
Mgr. Marcela Pipitová 1. Cesta k emociálnej zrelosti cez porozumenie sebe samému a
skvalitnenie kľúčových kompetencií - inovačné
2. Tvorba a rozvoj pozitívnej klímy v triede – aktualizačné
3. Riešenie konfliktnýc situácií v školách a šk. zariadeniach –
aktualizačné.
4. Program rozvoja osobnosti žiaka so zameraním na drog.
prevenciu - aktualizačné
Ing. Jana Kyselicová - 1. Informačná bezpečnosť v škole - aktualizačné
2. Príprava vedúcich PK – špecializačné
3. Metódy a formy práce v predmetoch pracovné vyučovanie,
svet práce a technika - aktualizačné
Mgr. Bohdana Mojžišová - 1. Príprava na prvú atestáciu – kont. vzdel.
2. Profesionalizácia práce vedúceho pedag. zam. a vedúceho
odborného zam. - špecializačné
Mgr. Eva. Novosadová - 1. Príprava na prvú atestáciu .
Mgr. Monika Moťovská - 1. Príprava na prvú atestáciu.
Mgr. Katarína Coboriová - 1. Moderné trendy vo vyučovaní a riadení tel. a športovej
výchovy a šk. športu - aktualizačné
2. Prevencia úrazov v edukačnom procese tel. a šport.
výchovy
3. Pohybové programy zamerané na zmenu úrovne
koordinačných schopností žiakov
4. Kondičné posilňovanie v telesnej a športovej výchove
Mgr. Martin Vlnka - 1. Pohybové programy zamerané na zmenu úrovne
koordinačných schopností žiakov
2. Kondičné posilňovanie vtelesnej a športovej výchove
3. Orientačný beh v telesnej a športovje výchove na ZŠ a SŠ -
aktualizačné
4. Netradičné pohybové hry v škol. výchove a voľno časová
aktivita - aktualizačné
5. Florbal v učive telesnej a šport. výchovy – aktualizačné
6. Netradičné náčinie v školskej tel. a športovej výchove –
aktualizačné
7. Bežecké lyžovaniev šk. vzdel. Programe - aktualizačné
8. Plávanie v šk. telesnej a športovej výchove
Mgr. Katarína Bošanská - 1. Nové prístupy k vyučovaniu ANJ v ZŠ a SŠ -KV
2. Viacjazyčnosť vo vyučovaní v ZŠ -KV
3. Využívanie piesní na hodinách ANJ - KV
4. Online jazykové vzdelávanie pre učiteľov ANJ program
Cambridge English Teacher - KV
Mgr. Ivana Pomajbová - 1. Nové prístupy k vyučovaniu ANJ v ZŠ a SŠ – kont. vzdel.
2. Viacjazyčnosť vo vyučovaní v ZŠ – kont. vzdel.
Mgr. Zuzana Gajdošová - 1. Viacjazyčnosť vo vyučovaní v ZŠ – kont. vzdel.
2. Stratégie vyučovania a učenia sa cudzích jazykov - KV
3. Hry vo vyučovaní nem. jazyka na ZŠ a SŠ - KV
4. Tvorba didakt. testov v nem. jazyku - KV
Mgr. Lenka Šedivá - 1. Pohybové hry – efektívny prostriedok zvyšovania pohyb.
aktivity v škole – kont. vzdel.
2. Výtvarné techniky a ich uplatnenia pri rozvoji tvorivosti vo
vzdel. procese – kont. vzdel.
Mgr. Tatiana Vancová - 1. Príprava na druhú atestačnú skúšku – kont. vzdel.
Mgr. Miroslava Koprivńanská - 1. Príprava na druhú atestačnú skúšku – kont. vzdel.
Mgr. Katarína Lubjáková – 1. Príprava na druhú atestačnú skúšku – kont. vzdel
Mgr. Lenka Gajdúšková - - 1. Príprava na prvú atestáciu – kont. vzdel.
.
14.ročník literárnej súťaže - Píšem, píšeš, píšeme
III. kategória
poézia Emma Litvová 8. A 2.miesto Mgr. Bošanská
12.ročník celoslovenskej súťaže - Kukučínova literárna Revúca
8. a 9. ročník
Poézia Emma Litvová 8. A Bronzové pásmo Mgr. Bošanská
8. a 9. ročník
Próza Emma Litvová 8. A Strieborné pásmo Mgr. Bošanská
8. a 9. ročník
Publicistika Emma Litvová 8. A Strieborné pásmo Mgr. Bošanská
Hviezdoslavov Kubín - okresné kolo súťaže v prednese poézie a prózy
kategória III.
poézia Vancová Anna Tatiana 9.A 3.miesto Mgr. Petrechová
Matematická olympiáda - okresné kolo
úspešní riešitelia
kategória Z6 Kišš Michal 6. B 1. miesto PaedDr. Šmatláková
Urbánek Matej 6. A 10.miesto
kategória Z8 Šesták Martin
8. A 9. - 11.miesto
Mgr. Kiššová
Vargha Samuel 15.-18.miesto
Kontra Leo 15.-18.miesto
Orság Matúš 19.-20.miesto
Geografická olympiáda - okresné kolo
8.ročník Bublavý Ondrej 8.B 7. miesto Mgr. Novosadová
5.ročník Bielik Timotej 5.A 5. miesto Mgr. Kiššová
Hviezdoslavov Kubín - obvodne kolo súťaže v prednese poézie a prózy
kategória II.
próza Čudaiová Ema 5.B 3.miesto Mgr. Bošanská
kategória III.
poézia Vancová Anna Tatiana 9.A 2.miesto Mgr. Petrechová
Európa v škole
Kategória I. Lee Anabelle 2.B Je fajn, že ste tu a môžeme sa hrať
ocenená práca Mgr. Lubjáková
Zbyňovcová Ema 1.B Fajn, že ste tu, ukážeme vám naše zvyky
ocenená práca
Fidesová Eliška 2.A Dievčatá to zvládnu tiež, aj loziť po stromoch
ocenená práca
Kútniková Lucia 3.B Dievčatá to zvládnu tiež, aj orientovať sa v neznámom teréne
ocenená práca
Večerová Mária 3.A Dievčatá to zvládnu tiež, aj pomáhať v záhrade
ocenená práca
Technická olympiáda - okresné kolo
Kat. B Michal Kišš 6.B 2.miesto Ing. Kyselicová
Pytagoriáda - obvodové kolo
P 3 Vargovič Igor 3.B 2.miesto Mgr. Lubjáková
P 4 Duhárová Tina 4.B 4.miesto Mgr. Koprivňanská
Hviezdoslavov Kubín - obvodné kolo
II. kategória - próza Čudaiová Ema 5.B 3. miesto Mgr. Bošanská
III. kategória - poézia Vancová Anna 9. A 2. miesto Mgr. Králová
Pytagoriáda - OK
5.ročník Čudaiová Ema 5.B 8. miesto Mgr. Kiššová
6.ročník Michal Kišš 6.B 6. miesto PaedDr. Šmatláková
7.ročník Ondrej Bublavý 8. B 1. miesto Mgr. Novosadová
Hviezdoslavov Kubín - školské kolo
I. kategória
poézia Barteková Anička 4.B 1. miesto Mgr. Koprivňanská
Sold Michal 2.A 2. miesto Mgr. Ivanovičová
Holá Melissa 2.C 3. miesto Mgr. Harušťáková
I. kategória
próza Sládek Jonáš 4.A 1. miesto Mgr. Čudaiová
Joneková Lívia 4.A 2. miesto
Ralaus Roman 3.B 3. miesto Mgr. Lubjáková
II. kategória
próza Čudaiová Ema 5.B 1. miesto Mgr. Bošanská
Žáčiková Emma 5.C 2. miesto Mgr. Bošanská
Šuleková Laura 6.B 3. miesto
II. kategória
poézia Kudláčová Alexandra 5.B 1. miesto Mgr. Bošanská
Mudranincová Sofia 6.B 2. miesto
Mišáková Nikoleta 5.A 3. miesto Mgr. Bošanská
III. kategória
poézia Pizúrová Veronika 8.A 1. miesto Mgr. Gajdošová
Vanca Ivan 7.B 2. miesto Mgr. Gemerová
III. kategória
próza Forouhar Sahar 7.A 1. miesto
Jakovlev Michal 8.B 2. miesto Mgr. Gajdošová
Vancová Anna Tatiana 9.A Priamy postup do obvodného kola Mgr. Petrechová
Matematická olympiáda - okresné kolo
5. ročník
úspešní riešitelia Kraus Emma 5.B 7. miesto /13 b Mgr. Kiššová
Geršiová Lenka 5.C 8.-11. miesto/12b
Bielik Timotej 5.A 12.-15.miesto/11b
Kudláčová Alexandra 5.B 16.-23.miesto /10b
Geografická olympiáda - školské kolo
5.ročník Kudláčová Alexandra 5.B 1. miesto /94b
Bielik Timotej 5.A 2. miesto /92b
Kaščáková Katarína 5.B 3. miesto /90b
6.ročník Kišš Michal 6.B 1. miesto /83b
Dubinová Adriana 6.A 2. miesto /79b
Šujanová Ella 3. miesto /78b
7.ročník Cvik Dominik 7.B 1. miesto /84b
Modrocká Veronika 7.A 2. miesto /80b
Lečková Ema 3. miesto /75b
8.ročník Bublavý Ondrej 8.B 1. miesto /99b Mgr.E.Novosadová
Mráz Matej 2. miesto /95b
Geršiová Katarína 8.A Mgr.L.Kiššová
9.ročník Vrátna Martina 9.B 1. miesto /96b Mgr.E.Novosadová
Kročitý Jakub 2. miesto /89b
Varhaník Jozef 3. miesto /85b
Olympiáda NEJ - školské kolo
Kategória 1.A Lečková Ema 7.A 1. miesto
Schmidt Lina 2. miesto
Kačina Jaroslav 3. miesto
Kategória 1.B Vrátna Martina 9.B 1. miesto
Svrbíková Stela 2. miesto
Bublavý Ondrej 8.B 3. miesto
Kategória 1.B Muchová Maximiliána 8.A 1. miesto
Olympiáda NEJ - okresné kolo
Kategória 1.A Lečková Ema 7.A 2. miesto
Vrátna Martina 9.B 4. miesto
Olympiáda ANJ - obvodne kolo
Kategoria 1A Hanková Eva 6. A 5. miesto Mgr. A. Pišková
Kategoria 1B Vargha Samuel 8.A 5. miesto Mgr. K. Hužvárová
Olympiáda ANJ - školské kolo
Kategoria 1A Hanková Eva 6. A 1. miesto Mgr. A. Pišková
Jurásková Vladimíra 7. B 2. miesto Mgr. K.Bošanská
Glončák Roman 7.B 3. miesto Mgr. A.Pišková
Kategoria 1B Vargha Samuel 8.A 1. miesto Mgr. K. Hužvárová
Geršiová Katarína 8.B 2. miesto Mgr. K.Bošanská
Bublavý Ondrej 8.B
Štefánek Adam 9.A 3. miesto Mgr. A.Piškov
Kategoria 1C Kačina Jaroslav 7.A 1. miesto Mgr. I.Pomajbová
Kollárik Alex 7.A 2. miesto Mgr. I.Pomajbová
Pytagoriáda - 1. stupeň - šk. kolo
3. ročník: Vargovič Igor 3.B 1. miesto /27b Mgr. K.Lubjáková
Suthé Ema 2. miesto /24b
Závodská Viktória
Kišš Samko 3.A 3. miesto /23b Mgr. P.Dúcky
Peco Tara 4. miesto /22b
Ralaus Roman 3.B 5. miesto /22b Mgr. K.Lubjáková
4.ročník Duhárová Tina 4.B 1. miesto /23b Mgr. M.Koprivňanská
Kozic Michal 4.A Mgr. M.Čudaiová
Štefániková Marína 4.B 2. miesto /23b Mgr. M.Koprivňanská
Kudláč Tomáš 4.A 3. miesto /22b Mgr. M.Čudaiová
Medveď Jakub 4. miesto /22b
Brokeš Andrej 4.B 4. miesto /22b Mgr. M.Koprivňanská
Pytagoriáda - 2. stupeň - šk. kolo
5.ročník Geršiová Lenka 5.C 1. miesto /17b Mgr.L. Kiššová
Čudaiová Ema 5.B 2. miesto /11b
6.ročník Urbánek Matej 6.A 1. miesto /17b PaedDr.O.Šmatláková
Kišš Michal 6.B 2. miesto /15b
Krištof Adam 2. miesto /11b
7.ročník Cellerová Agáta 7.B 1. miesto /12b PaedDr.O.Šmatláková
8.ročník Bublavý Ondrej 8.B 1. miesto /20b Mgr. E.Novosadová
Zverbíková Silvia 8.B 2. miesto /17b
Šesták Martin 8.A 3. miesto /15b Mgr.L. Kiššová
Teker Nicolas 4. miesto /14b
GERŠIOVÁ Katka 8.B 5. miesto /13b Mgr. E.Novosadová
KONTRA Leo 8.A Mgr.L.Kiššová
LITVOVÁ Emma 6. miesto /12b
Trenčianske hodiny - školské kolo, 9.11.2015
I. kategória
1. - 3. ročník Nelly Masariková 2. C 1. miesto Mgr.I. Harušťáková
Eliška Fidesová 2. A 2. miesto Mgr. Z. Ivanovičová
Nelka Gabrhelová 1. B 3. miesto Mgr. L.Gajdúšková
II. kategória
4. - 6. ročník Alexandra Kudláčová 5. B 1. miesto Mgr. P.Dúcky
Katka Kaščáková 2. miesto
Júlia Lukačková 6. A 3. miesto Mgr. T.Vancová
Tomáš Kudláč 4. A Mgr.I. Harušťáková
I. kategória
7. - 9. ročník Michaela Szturcová 9. B 1. miesto Mgr. M. Králová
Anna Vancová 9. A 2. miesto
Okresné kolo OXDOG FLORBAL ZŠ CUP 2015
kategória
5. - 7.ročník A.Cellerová, T.Šebánová,
S.Kozáková, E.Lečková, S.Kuciaková, S.Sládeková, Z.Demitrová, M.Bunčeková 2. miesto Mgr. Coboriová
Okresné kolo OXDOG FLORBAL ZŠ CUP 2015
kategória
8. - 9.ročník S.Svrbíková, N.Dodeková, P.Jandová, V.Pizúrová, E.Krištofová, D.Drbohlavová, E.Litvová, M.Muchová, D.Křeháčková, S.Šubová 3. miesto Mgr. Coboriová
Príroda, životné prostredie a deti - 27. ročník výtvarnej súťaže
II. kategória
1.- 4. ročník Viktória Chladoňová 3. B "Môj koník Sára"
- ocenená práca Mgr. K. Lubjáková
Tamara Oravcová 4. C "Zvestovanie zimy"
- ocenená práca Mgr. L. Šedivá
Olympiáda SJL - školské kolo
kategória C Stela Svrbíková 9. B 1. miesto Mgr. M. Králová
Martina Vrátna 9. B 2. miesto
Emma Litvová 8. A 3. miesto Mgr. K. Bošanská
Emma Bernáthová 8. B 4. miesto Mgr. Z. Gajdošová
Maximiliana Muchová 8. A 5. miesto Mgr. K. Bošanská
Každoročne organizujeme a podieľame sa na množstve rôznorodých
aktivít. Okrem overených činností ako napríklad poznávacie výlety, exkurzie,
návštevy kultúrnych programov a výchovné koncerty, sme realizovali lyžiarsky
výcvikový kurz v krásnom prostredí lyžiarskeho strediska Jasná v Nízkych
Tatrách, pre žiakov 7. ročníkov. Žiaci 3. ročníkov sa ako každoročne zúčastnili
Plaveckého výcvikového kurzu a druháci prežili zaujímavý týždeň v škole v
prírode v Kľačne. Prváci si preberali vysvedčenia na Trenčianskom hrade z rúk
triednych učiteľov a kráľa Mudroslava. Je možné konštatovať, že mimoškolské
aktivity a rôzne mimoškolské akcie výrazne zlepšujú kvalitu vzťahov v triednych
kolektívoch, a tiež úroveň kvality vzťahov medzi učiteľmi a medzi učiteľmi a
rodičmi. Na základe spätnej väzby od rodičov a žiakov je potrebné zlepšovať
vzťahy či už s rodičmi, okolitou komunitou, vedením mesta, a tiež podnikateľským
prostredím v meste. Mnoho z našich aktivít si našlo cestu aj k obyvateľom iných
mestských častí a dokonca i priľahlých obcí. Jednoznačne sa potvrdzuje, že
súčasnosť vyžaduje, aby škola plnila viacero funkcií. Aby sa stala nielen
vzdelávacím centrom pre žiakov, ale aby sa aktívne a plnohodnotne podieľala na
živote komunity mestskej časti, v ktorej pôsobí, čím sa stáva aj plnohodnotnou
súčasťou života obyvateľov mesta Trenčín.
Exkurzie,
výlety - školský rok 2015/2016
P.č. |
Trieda |
Dátum |
Názov,
miesto akcie | |||
|
3.A,3.B |
6.10.2015 |
Exkurzia- banské múzeum, Banská Štiavnica | |||
|
2.A,2.B,2.C |
9.10.2015 |
Exkurzia – návšteva rod. Domu Ľ.Podjavorinskej
a gazdovského dvora,Bzince pod Javorinou, Turá Lúka | |||
|
4.A,4.B,4.C |
14.10.2015 |
Exkurzia – Planetárium Žiar nad Hronom, Kaštieľ sv
Anton | |||
|
8.A,8.B |
20.10.2015 |
Exkurzia – TITANIC, Bratislava rozšírenie
geog.,dej. poznatkov | |||
|
1.A,1.B,1.C |
22.10.2016 |
Výstava ovocia- ODA
Trenčín | |||
|
9.A,9.B |
12.11.2015 |
STREDOŠKOLÁK /informácie o možnostiach štúdia
na SŠ/ | |||
|
3.A |
11.11.2015 |
Cintorín TN - Zvon mieru - pocta obetiam
vojny | |||
|
4.A |
18.11.2015 |
Knižnica M.Rešetku TN – „Príslovia
a porekadlá“ | |||
|
1.
- 2.
roč. |
20.11-21.11.2015 |
Tajomná noc –prekonávanie svojich obáv
| |||
|
4.B |
24.11.2015 |
Knižnica M.Rešetku – jazykové prostriedky
v literatúre | |||
|
2.A,2.B,2.C |
2.12.2015 |
Športová hala,TN - Mikulášsky futbalový
turnaj | |||
|
1.B,5.C |
12.12.2015 |
Mierové nám.,TN - Rozprávkové čaro Vianoc –
vystúpenie | |||
|
3.A |
10.12.2015 |
Mesto Trenčín- pamiatky
Trenčína | |||
|
4.A |
16.12.2015 |
Knižnica M.Rešetku – „Tradície našich
predkov“ | |||
|
4.B |
15.12.2015 |
Knižnica M.Rešetku – „Tradície našich
predkov“ | |||
|
7.A,7.B, 8.A,B |
7.2. – 12.2..2016 |
Lyžiarsko výchovno - výcvikový kurz
Jasná | |||
|
1.A,1.B,1.C |
5.2.2016 |
Tr. hrad – Pasovanie
prvákov | |||
|
|
26.2.2016 |
Vesmír očami detí – odovzdávanie
cien | |||
|
3.A,3.B,3.C,4.A,4.B,4.C |
1.4.2016 |
Noc s Andersenom /pomocou zážitkového učenia
osvojiť si vybrané inf. z dejín/ | |||
|
1. stupeň |
6.4.2016 |
Divadlo, Trnava – divadelné
predstavenie | |||
|
ŠKD |
20.4.2016 |
Innteraktívne predstavenie -
Laugaricio | |||
|
3.A |
22.4.2016 |
Deň Zeme – vychádzka /ochrana prírody /TN-
Brezina/ | |||
|
1.A,1.B,1.C |
22.4.2016 |
Deň
Zeme – aktivity ku dňu Zeme -
Brezina | |||
|
1.B,1.C |
27.4.2016 |
Návšteva
knižnice /oboznámenie sa s prácou
knižnice/ | |||
|
1.A |
25.4.2016 |
Návšteva
knižnice /prednáška/ | |||
|
9.A,9.B |
3.5.2016 |
Exkurzia Nitra / DAB,
múzeum/ | |||
|
3.A,3.B |
24.5.2016 |
Exkurzia – vlastiveda spoznať hrady a jaskyne
/Driny, Červený Kameň/ | |||
|
1.A,1.B,1.C |
27.5.2016 |
Návšteva
hasičskej zbrojnice,Trenčín | |||
|
8.B, 9.B |
31.5.2016 |
Exkurzia –Jaslovské
Bohunice /využitie teoretických poznatkov z vyuč.
v praxi/ | |||
|
5.A,5.B,5.C |
31.5.2016 |
Exkurzia – Bábkové divadlo, Banská
Bystrica | |||
|
|
31.5.2016 |
Mestská
knižnica, Trenčín /kniha priateľ
človeka/ | |||
|
7.B,9.A |
2.6.2016 |
Školský
výlet,Bratislava | |||
|
žiaci školy |
3.6.2016 |
MDD - kino MAX školský dvor
| |||
|
ocenení žiaci |
7.6.2016 |
Laser aréna,
Trenčín | |||
|
5.A,5.B,5.C |
7.6.2016 |
Geografická vychádzka,Soblahov /orientácia
v teréne/ | |||
|
6.A |
7.6.2016 |
Pobyt v prírode – lesopark Brezina /pobyt
v prírode, športové hry, opekanie, utužovanie
kolektívu/ | |||
|
7.A |
7.6.2016 |
Interaktívna výstava na spestrenie vyučovania
prírodovedných predmetov MAX,Trenčín | |||
|
3.B |
14.6.2016 |
Vlastivedná vychádzka, Trenčín
/múzeum,galéria/ | |||
|
4.A |
15.6.2016 |
Návšteva
hasičskej zbrojnice,Trenčín | |||
|
|
20.6.2016 |
Mestská knižnica,
Trenčín /p. Kulíšek/ | |||
|
4.B |
21.6.2016 |
Návšteva
hasičskej zbrojnice,Trenčín | |||
|
4.A4.B,4.C |
22.6.2016 |
Školský výlet, Bratislava /spoznávanie hl. mesta,
plavba po Dunaji/ | |||
|
1.A,1B,1.C |
20.6.2016. |
Školský výlet –
Ostrov | |||
|
8.A,9.B |
24.6.2016 |
Školský výlet – JUH, Soblahov, Kubranská
kyselka | |||
|
5.A,5.B |
24.6.2016 |
Pobyt v prírode –
Ostrov | |||
|
7.A |
24.6.2016 |
Školský výlet – Brezina, Laser
Arena | |||
|
3.A |
27.6.2016 |
Školský výlet –
Bojná | |||
|
|
28.6.2016 |
Školský výlet – Beckov, Podolie,
Lubina | |||
|
4.B |
29.6.2016 |
Pobyt v prírode – Kubranská
kyselka | |||
|
4.A, |
29.6.2016 |
Pobyt v prírode – Kubranská kyselka
/rozlúčková opekačka/ |
Projektové vyučovanie je pre žiakov mimoriadne podnetné. V praxi sa nám osvedčilo okrem práce na väčších projektoch aj realizácia vlastných vnútroškolských projektov, z ktorých niektoré realizujeme už dlhšiu dobu a prinášajú výsledky ako aj mimoriadne pozitívnu spätnú väzbu od žiakov i rodičov. Projekty, ktoré sme realizovali :
Polícia deťom - Projekt prebieha v úzkej spolupráci s PZ Trenčín. Plní informačnú a hlavne prevenčnú funkciu.
(Zá)školáčik - školský časopis s históriou. Posledných 7 rokov vychádza vo formáte A4 a na 24 stranách, v náklade 1500 kusov a je distribuovaný nielen medzi žiakmi našej školy, ktorí ho dostávajú zadarmo, pretože sa na jeho vzniku sami podieľajú. Dlhodobo ako aj tento rok sa umiestňuje v zlatom pásme školských časopisov.
Tajomná noc - spoznávajme školu v čase mimo vyučovania. Program určený žiakom prvých a druhých ročníkov. Množstvo aktivít, stretnutie s divadlom, hudbou a spoznávaním budovy školy netradičnou formou.
Noc s Andersenom - v spolupráci s knižnicami - oficiálne miesto. Rozvoj čitateľskej gramotnosti a lásky k písanému slovu. Venované žiakom tretích a štrvrtých ročníkov.
Výborný vnútroškolský projekt, ktorý je venovaný žiakom ISCED 1
Galéria a my - pod odborným vedením galerijnej pedagogičky , žiaci absolvovali prehliadku diel a motivovaní zážitkami tvorili v priestoroch galérie vlastné výtvarné diela.
Komparo pre 9. ročník, príprava na testovanie /zo SJL, MAT/
Digiškola na kolesách
Finančná gramotnosť - pre žiakov ISCED II.
Matematický klokan
Pytagoriáda 6.- 8. roč.
Moja životná cesta CPPPaP Trenčín pre 8. ročník
Žiacky parlament - v spolupráci s Mestom Trenčín
Písmenková víla - vnútroškolský projekt pre predškolákov.
Čas premien
T9 - testovanie 9. roč. + e-testovanie
E-testovanie - T-5
Didaktické prostriedky na výučbu anglického jazyka I. a II. Stupeň MPC
Moderné vzdelávanie-digitálne vzdelávanie pre všeobecne vzdelávacie predmety UIPŠ
Elektronizácia vzdelávacieho systému regionálneho školstva MŠVVaŠ SR
Zvyšovanie kvality vzdelávania na ZŠ a SŠ s využitím elektronického testovania NÚCEM
Situácia v oblasti priestorových a materiálno-technických podmienkach, ktorá vo všeobecnosti nie je na dobrej úrovni sa nám darí postupne zlepšovať. K zlepšeniu využívame vlastné zdroje ale veľmi nám vypomáha pomoc a podpora zo strany Rady rodičov a zriadovateľa. Výrazne nám pomáhajú aj zdroje z podnikateľského prostredia.
V školskom roku 2015/2016 sa nám podarilo vyriešiť problém vstupných schodov do budovy školy. V´daka komplexnej rekonštrukcii vrátane brúsenia podkladového kameňa pri vchode je všetko bezpečné a protišmykové.
Vonkajšie priestory pri vstupe do budovy sú opravené a čerstvo vymaľované.
Vymaľovali sme aj 6 školských tried, rôzne opravy na stenách chodieb a vstupov k výťahu. Vrátane nástreku radiatorov na celom poschodí. Opravili a nastriekali sme 16 kusov dverí.
V priebehu roka sme realizovali opravu podlahy v učebni Fyziky. Čiastočne podľa potreby sme obnovili PC techniku, vrátane novej veľkokapacitnej kopírky.
Na školských ihriskách bolo potrebné vymeniť zdevastovanú basketbalovú dosku /zavinenie cudzej osoby/, siete na bránkach a basketbalových košoch a drobné opravy chodníka.
Na základe dlhodobého plánu sme zrekonštruovali učebňu hudobnej výchovy, vrátane interaktívnej tabule a prístupu na internet, čím sme získali novú interaktívnu učebňu vhodnú pre výučbu žiakov nižšieho stredného vydelávania.. Tu však je ešte potrebné výmeniť okiná. Okná v budove máme vymenené a výrazným spôsobom zlepšili kvalitu prostredia. Nemáme však vymenené okná v pivničných priestoroch a to vidíme ako potrebné urýchlene riešiť, pre zlepšenie prostredia.
S podporov rodičov sa nám výrazne, nie však úplne podarilo riešiť problématické priestory šatní. Do prvých tried a troch oddelení ŠKD sme zabezpečili didaktickú techniku vrátane PC notebook-u pre výchovnú poradkyňu, televízory, magnetofóny pre výučbu jazykov, DVD prehrávače a rôzne spoločenské a logické hry, ktoré výrazným spôsobom napomáhajú každodennému výchovno-vzdelávaciemu procesu.
V čase letných prázdnin sme vymenili 12 ks umývadiel ako aj vodovodných točiek, Vymenili sme toaletu v kuchyni a opravili sa podlahy učebni a šatni pre primárne vzdelávanie. V spoločenskej miestnosti bola potrebná výmena koberca. Podarilo sa nám vymeniť nábytok vo všetkých troch triedach prvých ročníkov. V tomto trende chceme pokračovať aj v budúcnosti tak aby sme v časovom horizonte piatich rokov mohli vybaviť rovnocenne všetky triedy.
Bežnú prevádzku, nutné drobné opravy a údržbu škola rieši z vlastného rozpočtu, prípadne za pomoci rady rodičov a rôznych sponzorov. Doplnili a obnovili sme časť športového náradia a rôzne pomôcky potrebné k zlepšeniu kvality vzdelávania.
Realizovali sme drobné prevádzkové opravy športovísk.
Ako mimoriadne dôležitú súčasť vyučovacieho procesu vidíme neustále zlepšovanie materiálno-technického vybavenia školy IKT zariadeniami. Potreba zlepšovať a obmieňať zariadenia je však veľmi vysoká vzhľadom na ich sústavnú potrebu využívania sa javí ako úloha každoročná..
Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej
činnosti školy od 1.9.2015 do 31.8.2016
Dotácie
zo štátneho rozpočtu:
- dotácia na osobné náklady / mzdy a odvody do poistných fondov/
učiteľov a prevádzkových zamestnancov školy bola 581 950 EUR
- dotácia na osobné náklady asistentov učiteľa 15 455 EUR
- dotácia na prevádzku školy /energie, tovary a služby + dotácia
na učebnice+ŠvP+LVK/ 121 229,22 EUR
Finančné prostriedky prijaté zo vzdelávacích poukazov 11 475 EUR
- čerpanie bolo nasledovné:
na odmeny a odvody vedúcim krúžkov 11 034,58 EUR
na zakúpenie učebných pomôcok EUR
príspevok na úhradu energií 253 EUR
Zriaďovateľ Mesto Trenčín
dotácia na mzdy a odvody sociálneho pedagóga 5073 EUR
Finančné prostriedky mimo dotácie zo štátneho rozpočtu
Škola získala vlastné príjmy vo výške 1 319,35 EUR za prenájom priestorov, ktoré boli použité na údržbu školy.
Údaje
o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti
v školskom klube detí od 1.9.2015 do
31.8.2016
Dotácia z rozpočtu zriaďovateľa Mesto Trenčín na činnosť školského
klubu detí bola vo výške 77686 EUR
Príspevky od rodičov na čiastočnú úhradu nákladov spojených s prevádzkou
školského klubu detí boli 12 649,96 EUR
Spolu boli vyčerpané finančné prostriedky na činnosť školského klubu 90335,96 EUR.
Na konci školského roku bol zverejnený rebríček škôl v SR v ktorom našej škole patrí 24.-25. miesto v rámci škôl v Slovenskej republike. V rámci Trenčianskeho kraja sme sa umiestnili na 20. mieste.
Rebríček úspešnosti vypracoval INEKO /INEKO je mimovládna nezisková organizácia, ktorá podporuje ekonomické a sociálne reformy s cieľom odstraňovať prekážky dlhodobého pozitívneho vývoja slovenskej ekonomiky a spoločnosti/.
Na základe tohto nezávislého hodnotenia môžeme konštatovať že sa nám darí plniť naše ciele na mimoriadne vysokej úrovni. Vypovedá to tiež o kvalite výchovno- vzdelávacieho procesu a vysokej úrovni kvality pedagógov našej školy.
Všeobecné základné vzdelanie je nevyhnutnou podmienkou na rozvoj intelektuálneho potenciálu a všeobecný rozvoj detskej osobnosti. Kvalitné základné vzdelanie je nutnosťou pre dosiahnutie všestrannosti, vzdelanosti, tvorivosti a samostatnosti v uvažovaní a konaní mladých ľudí. Na základe úrovne kvality musíme byť škola preferujúca rovnosť šancí. Škola, v ktorej každý žiak môže byť lepším a zodpovedným za svoj vlastný rozvoj. Škola, ktorá poskytuje možnosti.
Poslanie školy:
Vytvárať efektívne prostredie pre výchovu a vzdelávanie, v ktorom by žiaci a zamestnanci zažívali pocit úspechu a radosti.
Poskytovať podmienky pre kvalitný vyučovací proces zameraný na praktické použitie teoretických vedomosti, jazykových a informačných zručností a prípravu na stredoškolské štúdium.
Hodnotový systém školy:
- spolupráca a komunikácia - na všetkých úrovniach denného života
- učenie sa činnosťou
- sloboda a zodpovednosť
- rast a rozvoj žiackej osobnosti.
- v rámci možností individuálny prístup k žiakom.
Strategický cieľ školy
Pripraviť vyučovanie tak, aby bolo orientované na zisk kľúčových kompetencií žiakov. Úspešnou realizáciou takýchto procesov v každom vyučovacom predmete žiaci získajú kompetencie na celoživotné vzdelávanie:
1. komunikačné schopnosti a spôsobilosti v rodnom i cudzom jazyku
2. schopnosť tvorivo a kriticky riešiť problémy
3. pracovať s modernými informačnými technológiami
4. sociálne schopnosti - sebahodnotenie
5. schopnosť presadzovať občianske princípy
Profilácia školy:
Kvalitné jazykové vzdelávanie
Rozvoj technického myslenia a informatiky
Rozvoj telesnej a psychickej zdatnosti
Podpora výchovy a vzdelávania v mimovyučovacom čase
V priebehu školského roka bola škola viackrát spomínaná v regionálnych i celoštátnych periodikách, internetovej televízii i v RTVS. Sme veľmi radi, že v školskom roku 2015/*2016 nebolo potrebné udeliť ani jednu zníženú známku zo správania.
V rebríčku TESTOVANIE 9 patrí našej škole v Trenčianskom kraji 8 priečka a TESTOVANÍ 5 sme na 25. mieste.
Na základe tohto nezávislého hodnotenia môžeme konštatovať že sa nám darí plniť naše ciele na mimoriadne vysokej úrovni. Vypovedá to tiež o kvalite výchovno- vzdelávacieho procesu a vysokej úrovni kvality pedagógov našej školy.
Rebríček úspešnosti vypracoval INEKO /INEKO je mimovládna nezisková organizácia, ktorá podporuje ekonomické a sociálne reformy s cieľom odstraňovať prekážky dlhodobého pozitívneho vývoja slovenskej ekonomiky a spoločnosti/.
|
ZÁUJMOVÉ VZDELÁVANIE - KRÚŽKY šk.
r. 2015/2016
Názov krúžku |
Meno,vedúceho |
Roč. |
Deň,hod. |
miesto |
Výtvarný krúžok |
Lubjáková |
1.-2. roč. |
pondelok 13,00 –
14,30 |
uč.
ANJ |
Výtvarný krúžok |
Lubjáková |
3. roč. |
pondelok 14,30 –
16,00 |
uč.
ANJ |
Farbičky – čarbičky |
Šedivá |
4.roč.,1.roč. |
štvrtok 13,30-15,30 |
|
Gitarový
pokročilí |
Ivanovičová |
3.-6. roč. |
pondelok 14,00-16,00 |
2.A |
Športovo -
turistický |
Dúcky,Sokolová |
1.- 9.roč. |
sobota |
|
Športovo -
turistický |
Dúcky,Sokolová |
1.- 9.roč. |
sobota |
|
Loptové hry /podľa
počtu/ |
Dúcky |
1.-2.roč. |
pondelok 13,30 –
15,00 |
telocvičňa |
Loptové hry /podľa
počtu/ |
Dúcky |
3. - 4. roč. |
streda 13,30-15,00 |
telocvičňa |
Flauta |
Ripková |
2.- 4. roč. |
pondelok 14,00 |
|
SJL- Budem stredoškolák /príprava na testovanie
9/ |
Králová |
9.B |
štvrtok 14,00-15,00 |
9.B |
M- Budem stredoškolák /príprava na testovanie 9/
|
Novosadová |
9.B |
utorok 14,00-15,00 |
9.B |
M–Zvládnem
to
/príprava na testovanie 9/
|
Novosadová |
9.A |
štvrtok 14,00-15,00 |
9.A |
SJL –Zvládnem
to
/príprava na testovanie 9/
|
Králová |
9.A |
utorok 14,00-15,00 |
9.A |
Redakčný krúžok |
Bošanská |
4.-9.roč. |
streda 13,30-15,30 |
PC
II |
Spoločensko
-historický |
Kišková |
5. -9. roč. |
štvrtok 13,45-15,30 |
spol.
miestn. |
Florbal ml. žiaci |
Vlnka |
3.,4.,5. |
piatok 14,00
-15,30 |
telocvičňa |
Florbal
dievčatá |
Coboriová |
6.,7.,8.,9 |
utorok 14,00-15,30 |
telocvičňa |
Maškrtníček |
Žemberová |
5.-6.roč. |
pondelok 14,00-15,30 |
kuchynka |
Badminton:
krúžok -----------------------
club |
Klimo,
Gašparovič Klimo |
|
pondelok 17,00 –
18,30 utorok,
štvrtok 17,30 –
19,30 |
telocvičňa |
Tanečný
krúžok |
Sobková |
2.-3.roč. |
štvrtok 13,30 –
15,15 |
telocvičňa |
Šikovné
rúčky |
Gajdúšková |
1.-2.roč. |
Piatok 13,30 –
15,00 |
|
ŠKD |
vychovávateľky |
|
denne 15,00-17,00 |
|
Spoluprácu s rodičmi hodnotíme mimoriadne pozitívne. Rodičia sa výrazným spôsobom podieľajú na mnohých aktivitách školy. V niektorých prípadoch sa zapájajú aj v rámci organizácie a realizácie podujatí pripravovaných školou. Prejavujú aktívny záujem nielen o podujatia ale sú nápomocní i pri obnove materiálno-technického zabezpečenia a zlepšovaní kvality školských pomôcok.
Škola v rámci svojich možností spolupracuje s množstvom rôznych partnerov. Je potrebné spomenúť aktívnu spoluprácu so zriaďovateľom školy Mestom Trenčín a jeho organizačnými zložkami.
Mimoriadne dobrá a je aj spolupráca s MPC Trenčín a HAZZ Trenčín, Krajskou knižnicou M.Rešetku v Trenčíne, Galériou M.A.Bazovského či Trenčianskym hradom.
Mimoriadne pozitívne hodnotíme aj spoluprácu s PZ SR a v poslednej dobe aj spoluprácu s Mestskou políciou Trenčín, ktoré sa podieľajú aj na vzdelávacích aktivitách. Tradične výborná spolupráca je s futbalovým klubom pôsobiacim v našom meste AS Trenčín.
V neposlednom rade je potrebné spomenúť pomoc a podporu školy a školských aktivít širokým spektrom podnikateľských subjektov mesta ale aj z blízkeho či vzdialenejšieho okolia, ktorí sú ochotní a schopní pomáhať pri rôznych príležitostiach. Týmto v mene našej školy , žiakov i učiteľov ďakujeme.
Školský rok 2015/ 2016 môžene hodnotiť naozaj pozitívne.
Podarilo sa nám zrealizovať aktivity rôzneho charakteru. Od vzdelávacích, zabezpečenie testovania vedomostí našich žiakov aj elektronickou formou, kde sme uspeli v konkurenci SR naozaj úspešne. V nezávislom hodonotení škôl / INEKO/ dosahujeme popredné priečky v kraji aj na Slovensku.
Naši žiaci uspeli v množstve rôznych vedomostných i športových súťažiach. Organizovali sme aktivity pre žiakov rodičov i okolitú komunitu /Ples, MDD,Noc s Andersenom, Tajomná noc, Písmenková víla, Primátorský florbalový turnaj, Dračie lode a podobne/.
Opravy a obnovy budovy zvýšili kvalitu priestorov školy a vzbavenie materiálno technickými prostriedkami /IKT technika, magnetofóny, mapy a iné vydelávacie pomôcky/skvalitnili aj výchovno-vzdelávací proces..
Škola disponuje šikovnými žiakmi, výbornými nadšenými pedagógmi a k jej obrazu pozitívne prispieva aj kvalita práce v školskom klube detí, sociálny pedagóg a tiež asistenti učiteľa.
Aktivity, ktoré škola organizovala i projekty,na ktorých sme participovali našli pozitívnu odozvu medzi žiakmi, rodičmi a širokou verejnosťou. Je to pre nás záväzkom do budúcnosti, nepoľaviť, naopak snažiť sa ešte viac napĺňať heslo nášho ŠKVP " Učíme srdcom".
Vypracoval: Mgr. Ivan Pavlík
V Trenčíne, august 2016
Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa: 25,augusta 2016.
Správa prerokovaná v Rade školy dňa 17. októbra 2016