Školský podporný tím |
||
Školský podporný tím je zložený
z odborných a pedagogických zamestnancov, ktorí spolupracujú najmä
s triednymi učiteľmi, žiakmi, vychovávateľmi a rodičmi. Školský
podporný tím tvorí školská psychologička, školská sociálna
pedagogička, školská špeciálna pedagogička a asistentky učiteľa. Cieľom je budovať inkluzívnu klímu a kultúru v škole, zabezpečiť rovný prístup k vzdelávaniu pre všetkých žiakov, čo vedie k dosiahnutiu primeraného stupňa vzdelania, rozvoju ich schopností a primeraného začlenenia do spoločnosti. Spoločnými silami pristupujeme ku každému žiakovi individuálne, s ohľadom na jeho možnosti a potreby. Podporujeme vytváranie pozitívnej sociálno-emocionálnej klímy medzi žiakmi, učiteľmi, rodičmi a súčasne sa snažíme vytvárať atmosféru dôvery, prijatia a priateľstva. |
||
Členovia školského podporného tímu: | ||
Školská psychologička: | Mgr. Alexandra Harušťáková | |
Školská sociálna pedagogička: | Mgr. Marcela Pipitová | |
Školská špeciálna pedagogička: | Mgr. Lucia Brániková | |
Pedagogické asistentky učiteľa: |
Danihelová Emília Mgr. Macková Miroslava Mikurčík Petra |
|
|
||
Školská psychologička: | ||
· podieľa sa na vytváraní optimálneho prostredia pre výchovno-vzdelávací proces, · poskytuje odborné konzultácie žiakom, zákonným zástupcom detí, ale aj pedagogickým zamestnancom, · vykonáva odborné činnosti i pravidelnú/jednorazovú, individuálnu/skupinovú psychologickú intervenciu, prevenciu a psychologické poradenstvo, · zabezpečuje prvý kontakt a následne odbornú pomoc pri ťažkostiach, · spoznáva osobnosť žiaka, jeho schopnosti, vlastnosti, identifikuje poruchy učenia a správania, spolu so školským podporným tímom a pedagogickými zamestnancami sa snaží o ich zmiernenie, · podporuje a pomáha žiakom so ŠVVP, · poskytuje odbornú psychologickú starostlivosť žiakom s úzkosťami, emocionálnymi problémami, s ťažkosťami v učení a správaní, zdravotne znevýhodneným žiakom a žiakom zo sociálne znevýhodneného prostredia, · podporuje emocionálny, osobnostný a sociálny rozvoj žiakov, · preventívna činnosť je zameraná na pozorovanie žiakov- odhaľuje možné nefungujúce vzťahy v triednom kolektíve a problémových žiakov, · pomáha predchádzať rizikovému správania žiakov (šikanovanie, užívanie návykových látok, agresia..), · aktívne sa podieľa na preventívnych aktivitách pre zlepšenie školskej klímy, · sleduje adaptáciu prvákov, nových žiakov a poskytuje pomoc pri ich začlenení sa do kolektívu, · spolupracuje s odbornými zamestnancami CPPPaP a CŠPP, s odbornými inštitúciami ÚPSVaR, sociálnou kuratelou, mestskou políciou, KRPZ. |
||
Školská sociálna pedagogička: | ||
· plní úlohy sociálnej výchovy, podpory prosociálneho a etického správania, sociálno-pedagogickej diagnostiky prostredia a vzťahov, sociálno-pedagogického poradenstva, prevencie sociálno-patologických javov a reedukácie správania, · vykonáva odborné činnosti v rámci prevencie, intervencie a poskytovania poradenstva pre deti a žiakov ohrozených sociálno-patologickými javmi, zo sociálne znevýhodneného prostredia alebo inak znevýhodnených detí a žiakov, ich zákonných zástupcov a pedagogických zamestnancov školy, · poskytuje poradenstvo pri riešení problematického správania sa žiakov, ako je záškoláctvo, šikanovanie, kriminalita, extrémizmus, · podporuje a pomáha žiakom a rodičom pochádzajúcim z dysfunkčných a sociálne znevýhodnených rodín, · podporuje žiakov, učiteľov a rodičov vo výchovno-vzdelávacej činnosti, · zlepšuje sociálnu klímu v triedach, napomáha rozvoju emocionálnej inteligencie, · vykonáva skupinovú prácu s triednym kolektívom so zameraním na vytváranie priaznivej atmosféry a klímy v triede s cieľom predchádzať konfliktom, agresii a šikanovaniu, · vykonáva preventívne aktivity zamerané na podporu vzťahov, ktoré prispievajú k pozitívnej klíme v školskom prostredí, adaptačné aktivity, · podporuje a pomáha žiakom so ŠVVP, slabo prospievajúcim žiakom, · pravidelná intervencia so žiakom či skupinkou žiakov, · mediácia v oblasti riešenia konfliktov, · úzko spolupracuje s jednotlivými členmi školského podporného tímu a s triednymi učiteľmi, · spolupracuje s odbornými zamestnancami CPPPaP a CŠPP, s odbornými inštitúciami ÚPSVaR, sociálnou kuratelou, mestskou políciou, KRPZ a Mestským úradom v Trenčíne (Útvar sociálnych vecí, Útvar školstva). |
||
Školská špeciálna pedagogička: | ||
· poskytuje žiakom počas vyučovania individuálne/skupinové špeciálnopedagogické intervencie, · pomáha deťom pri adaptácii na školu, príp. pri rôznych nepredvídaných okolnostiach, · počas vyučovania vykonáva diagnostické sledovania detí s problémami v učení a správaní a následne realizuje špeciálnopedagogické cvičenia zamerané na rozvoj oslabených oblastí dieťaťa, · poskytuje individuálne konzultácie a špeciálnopedagogické poradenstvo rodičom žiakov našej školy, · rodičov integrovaných a zohľadňovaných žiakov oboznamuje s podmienkami vzdelávania a možnosťami, ako pomôcť ich dieťaťu, · rodičov individuálne začlenených žiakov oboznamuje s IVVP (individuálny výchovnovzdelávací program), · poskytuje odborné konzultácie triednym učiteľom a ostatným vyučujúcim, · spolupracuje so školským sociálnym pedagógom, školským psychológom a asistentmi učiteľa, · aktívna účasť pri zápise žiakov do 1. ročníkov. |
||
Pedagogické asistentky učiteľa: | ||
· úzko spolupracujú s pedagogickými zamestnancami a jednotlivými členmi školského podporného tímu podľa potreby, · na hodinách sa venujú primárne žiakom so ŠVVP, · pomáhajú žiakom pochopiť zadanie úlohy, vysvetliť poučky a javy, ktorým žiak nerozumie, · pomáhajú pri hľadaní účinných stratégií na rozvoj žiakov so zdravotným znevýhodnením a podieľajú sa na skvalitňovaní vyučovacieho procesu konkrétnych žiakov, · vykonávajú individuálnu/ skupinovú prácu so žiakmi podľa pokynov vyučujúceho, · pomáhajú vytvárať priateľskú klímu v triednom prostredí, · pomocou adekvátnych výchovných metód motivujú a vychovávajú žiakov „ zvnútra“ a dávajú im najavo, že sú jedinečnými osobnosťami, ktoré však nesú zodpovednosť za každé svoje rozhodnutie, skutok či správanie, · uľahčujú adaptáciu žiaka so znevýhodnením na prostredie školy a pomáhajú mu pri prekonávaní bariér. |
||
KEDY SA OBRÁTIŤ NA ŠKOLSKÝ PODPORNÝ TÍM ? | ||
Žiaci: | ||
· ak sa chcete porozprávať, nemáte s kým a cítite sa osamelí, smutní, · ak máte pocit, že problémy neviete riešiť, · ak vám nejde učenie a nedarí sa vám v školskom prospechu, · ak potrebujete zlepšiť vzťahy v triede a v domácom prostredí, · ak máte ubolené srdce, problémy v láske alebo vo vzťahoch s rovesníkmi, · ak prežívate smrť alebo chorobu blízkeho, · ak hľadáte pomoc pri riešení konfliktov a hádok, · ak nezvládate svoj hnev, zlosť či strach, · ak máte problémy s fajčením, žuvacím tabakom, alkoholom a inými návykovými latkami, s jedlom a spánkom, · ak máte akúkoľvek inú tému, o ktorej sa chcete porozprávať, ste u nás vítaní. |
||
Rodičia: | ||
· pri pomoci žiakom so ŠVVP, · pri riešení sociálnych vzťahov, klímy v triede, · pri riešení problémov žiakov v učení a v správaní, · pri potrebe riešenia zmien v správaní a prežívaní žiakov (šikanovanie, separácia, sebapoškodzovanie, záškoláctvo, smútok, úzkosť, strach, zmeny správania, strata záujmu, tréma..), · pri riešení akýchkoľvek iných problémov. |
||
,,VŠETCI SME NA JEDNEJ LODI, ŠKOLSKÝ PODPORNÝ TÍM JE TU PRE VÁS.“ |
||
Konzultačné hodiny ŠPT pre rodičov: | streda od 13:30-15:00 (individuálna konzultácia po dohode mailom) | |
|
||